onsdag 16 januari 2013

Konstruktionen på Fiskars ogräsupptagare är alldeles för svag.



Jag införskaffade mig en ogräsupptagare ifrån Fiskars som såg ut att vara en fantastiskt bra ide. På ett mycket enkelt och tidsvinnande sätt, kan man ta upp både maskrosor och övrigt ogräs som inte är önskat i trädgården.
http://swe-se.fiskars.com/Produkter/Skotsel-av-grasmatta/Ograsupptagare



Tyvärr så är plastkonstruktionen för svag och dålig, eftersom den bara efter några få dagars användning sprack. När plasten då var sprucken så fungerade inte återfjädringen som den skulle och man fick trycka tillbaka bettet med foten.
Men jag förstärkte då plasten genom att borra in en skruv som stabiliserade hela konstruktionen. Det fanns bra med utrymme för att göra denna förstärkning utan att påverka bettet.
Efter några fler dagar så sprack även den andra sidan av plasten och jag var tvungen att förstärka upp även den.
Men efter denna modifikation så fungerar ogräsupptagaren igen.




5 kommentarer:

  1. Hej!

    Vi på Fiskars beklagar att din ogräsupptagare inte har fungerat på ett korrekt sätt. Vi vill givetvis ge dig en ny produkt och tar gärna emot din ogräsupptagare för att kunna reda ut vad felet beror på.

    Kontakta oss på info@fiskars.se för vidare konversation.

    Med vänliga hälsningar
    Maria Hägg

    SvaraRadera
  2. Halloj.

    Tackar för svaret.

    Jag skickade in samma feedback den 8:e januari via eran websida, samt att jag skickade med en av bilderna ovan:

    http://swe-se.fiskars.com/Kontakta-oss/Dina-synpunkter

    Men den informationen kanske hamnar på en annan avdelning?
    Jag skickar ett mail till dig.

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Jag har nu skickat flera mail till Fiskars, men det är fortfarande ingen som har svarat mig. Kanske en mailaddress man inte kontrollerar?

    SvaraRadera
  4. haha, jobbar verkligen din "maria hägg" på fiskars??
    snygg är hon iallafall!
    http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/fiskars-home/contact_person/view/maria-haegg-fiskars-garden-11555

    SvaraRadera
  5. :-)

    Det kan man fundera på. När jag inte fick något svar så provade jag att skicka ett mail till Maria Hägg men använde fiskars.se domänen och det blev bounce direkt.
    Tänkte inte alls på att göra en google-letning!
    Tack för detta tips!

    Jag kan nu även berätta att man svarade på mitt mail för två veckor sedansom jag skickade till info@fiskars.se. Man ville ha min address så de kunde skicka en ny ogräsupptagare.

    Och igår kunde jag kvittera ut en ny ogräsupptagare av DHL.
    Dock så är konstruktionen likadan så man får börja med att modifera denna nya och stärka upp den, annars lär den gå sönder på samma sätt.

    Den gamla har redan spruckit så den är lite gnisslig, även med min modifikation.

    SvaraRadera